Cuba este una din locatiile care m-au fascinat inca din copilarie, de pe vremea cand am vazut partea a doua a filmului Dirty Dancing si anume, Dirty Dancing Havana Nights a carui actiune se desfasoara pe strazile pline de muzica, dans si rom din capitala Cubei, Havana.

Din pacate insa pana acum viata nu mi-a oferit oportunitatea de a ma bucura personal de atmosfera exotica cubaneza, dar alaturi de un pahar de cocktail pe baza de rom, pentru ca tot sunt in plina vara, imi permit macar sa visez mai ales ca Havana Club vrea sa aduca petrecerea cubaneza pe strazile romanesti.

Anul acesta, Havana Club transforma unul dintre cele 6 mari orașe ale tarii: București, Cluj, Constanța, Iași, Sibiu și Timișoara în scena unui minunat eveniment ce are ca scop crearea celui mai mare grafitti din tara alături de cei de la Sweet Damage Crew. Cum Bucureștiul este detașat în fruntea clasamentului pana în momentul de fata, ar trebui sa va apucați serios de votat, mai exact de sharuit pe facebook, dacă vreți sa alegeți unul dintre celelalte 5 orașe, pentru simplul principiu ca și provincia are nevoie de astefel de evenimente stradale.

Eu am optat pentru Iasi. De ce? Pentru ca este un oras care merita din plin, are potential, pentru ca imi place atmosfera de aici dar si pentru ca, Focsani nu e pe lista, Iasiul fiind singurul oras din Moldova selectionat.

KV_Havana-In-The-Street-600x397

Ei bine, stiu la ce te gandesti.O fi draguta aceasta idee de festival, dar ce-ti iese tie daca pierzi timpul votand? Multe premii saptamanale dar si posibilitatea castigarii marelui premiu si anume o excursie de 5 zile pentru doua persoane in Havana, Cuba.

Si pentru ca tot a venit vorba despre rom si mi s-a facut asa o pofta de aceasta bautura savuroasa incat am dat fuga la magazinul din colt si am achizitionat o sticla gandidu-ma la numeroasele posibilitati de a o consuma pe care am decis sa le impart si cu voi.

Cocktail cu rom

Romul este o bautura extrem de versatila permitand consumul intr-o multitudine de variante. Desi acasa probabil nu aveti toate acele bauturi existente intr-un bar cu care sa-l combinati, existe variante foarte simple de consum sub forma de cocktail prin amestecul cu un simplu suc fie ca acesta este cola, sprite sau un simplu suc de portocale.

O combinatie interesanta pe care am descoperit-o de curand si de care nu ma mai satur este romul amestecat cu o bere cu ghimbir, un adevarat rasfat pentru papilele gustative.

1924396_10204257184501821_2240098884751636997_nPentru cei mai experimentati, puteti incerca sa pregatiti mojito acasa. Aveti nevoie de rom, menta, zahar, lime, suc si cuburi de gheata. Delicios si perfect pentru zilele toride de vara.

Pentru cei si mai experimentati, puteti incepe sa va jucati cu sucurile de fructe si sa preparati daiquiri. Acest cocktail are la baza rom, zeama de lime si orice sirop disponibil fie ca e de zmeura, capsuni, banane sau ananas si sa nu uitam, zahar brun.

Pentru combinatii cum sunt Mai Tai, deja este putin probabil sa avem in casa cele necesare dat fiind ca este nevoie de un tip de zahar special si un lichior special, curacao.

Rom simplu, barbatesc

Daca doamnele de regula prefera romul in combinatii si cocktailuri, domnii il prefera simplu, asemeni piratilor din filmele de alta data.

Se consuma la temperatura camerei cu inghitituri mici pentru a va bucura de intreaga lui aroma.

11243469_10206616839762326_2391666785122465268_n

Rom in bauturi calde si deserturi

Un strop de rom in cafea sau in cana cu ciocolata calda, cu siguranta va aduce aerul Cubei in viata ta, fie si pentru cateva momente.

Amestecat cu miere, ceai de plante fierbinte si scortisora, romul poate ajuta la indepartarea tusei si a racelilor din organism.

Mie personal imi place foarte mult sa-l adaug peste crema de zahar ars inainte de a o savura pentru ca ii sporeste aroma.

Voi cum consumati romul?

 

