De cele mai multe ori, copiii studiază o multitudine de instrumente în scoală. Ca orice părinte cu pretenții și ai mei și-au dorit ca fiica lor sa mânuiască diafan și cu delicatețe un instrument muzical. Zic și-au dorit pentru ca din păcate oricât as fi încercat sa zdrăngănesc pianul sau corzile de la chitara, rezultatul era mereu chinuitor pentru cei din jurul meu.

Prima tentativa de a învăța pianul am avut-o în jurul vârstei de cinci ani, tentativa însoțită de un concert de plânsete. Nu va gândiți ca următoarele ședințe au fost în vreun fel diferite și în final ai mei părinti s-au recunoscut înfrânți și au acceptat ca nu voi fi niciodată o pianista.

16427334_1615834021777584_3149305431176562244_n

Anii au trecut și am devenit părinte la rândul meu. Poate ca o lecție, viata mi-a dăruit un copil minunat care de la primii pași și primele cuvinte a iubit și iubește muzica.

Astăzi îmi place sa spun ca am învățat sa iubesc muzica și pianul prin intermediul micuței mele. Am învățat sa-mi las urechea sa asculte și sa trăiesc fiecare piesa pe care o canta. Îmi place sa simt cum cheile pianului prind viata sub degetele ei micuțe și pricepute.

19029478_1776036942423957_4110346905229756923_n

Acum iubesc pianul  cu fiecare varianta și tehnica pe care o simt sub degetele ei uneori tremurânde. Fara micuța mea sunt convinsa ca nu as fi apreciat muzica clasica la adevărata valoare.

Acum ascult muzica clasica și posturi de radio cu astfel de muzica în mod frecvent. Chiar ma distrează faptul ca am reușit sa identific diverse melodii doar după acordurile de pian.

18813860_923476591126433_7138354472779752533_n

Acesta este și motivul pentru care intre  1 și 9 iulie voi lua parte alături de fiica mea la cea de-a III-a ediție a Marilor Serate Muzicale ale Bucureștiului unde se vor reuni interpreți de valoare atât din tara cat și de peste hotare care ne vor încânta cu cele mai frumoase interpretări de piese clasice.

Cei care doresc mai multe informații despre eveniment dar și despre evenimentele ce vor urma pot sa intre și sa aprecieze pagina de facebook Marile Serate.

Sub îndrumarea unui profesor excepțional copilul meu a descoperit tainele pianului și odată cu el, le-am descoperit și eu chiar dacă și numai din postura de auditoriu.

