Studiile au dovedit ca majoritatea romanilor au carente în materie de Omega 3. Daca faci parte din aceasta categorie de persoane, înseamnă ca organismul tău este privat de o multitudine de beneficii pe care Omega 3 ți le oferă.

Conținutul bogat de Omega 3 în alimentație este foarte important pentru sănătate motiv pentru care uleiul de peste se spunea cândva ca nu trebuie sa lipsească. Astăzi însă, cercetătorii au descoperit o sursa și mai bogata în Omega 3 decât uleiul de peste, anume uleiul de krill.

korill-ulei-de-krill-x-30-caps-moi

Ce este krill?

Krill sunt un soi de crustacee, asemănătoare creveților dar cu schelet exterior dur. Existând peste 85 de specii de krill în oceanele lumii, sunt considerate a fi cele mai mari biomase de pe pământ. Uleiul de krill este cu precădere extras din specia care înoată în apele antarctice și care este cea mai populare în prezent pentru carnea și uleiul cu proprietăți nutritive. Pe piața romanească acesta se găsește sub forma suplimentului alimentar Korill cu capsule moi.

Este atât de bogat în elemente nutritive încât este baza alimentara pentru multe vietăți marine cum sunt: balenele, calmarul, pinguinii și diverse specii de păsări de asemeni. Deși la fel ca și uleiul de peste, conține grăsimi Omega 3 EPA și DHA, în cantități mai mici decât acesta, marea deosebire consta în faptul ca grăsimile Omega 3, în cazul uleiului de krill se leagă de fosfolipide, pe când în cazul uleiului de peste acestea se leagă de trigliceride, fapt care îl face mai ușor de absorbit de către organismul uman.

Grăsimile Omega 3 sunt foarte cunoscute pentru beneficiile pe care le au asupra organismului uman gen: reducerea colesterolului, scăderea riscului de boli cardiace, scăderea riscului de infarct miocardic, reducerea problemelor astmatice, reglarea stărilor depresive.

Știați ca eschimoșii au o rata foarte scăzută de probleme cardiace? Asta datorita alimentației pe baza de carne de balena, foarte bogata în Omega 3.

Cum se testează calitatea uleiului de krill?

Înainte de a fi introdus în alimentația omului noastră, uleiul de krill este testat în numeroase moduri. In primul rand crustaceele de krill destinate consumului uman se testează pentru a nu fi purtătoare de salmonela, stafilococ și E. coli. Apoi sunt testate pentru ca nu trebuie sa conțină urme de mucegai, drojdie sau apa.

Datorita faptului ca au în componenta lor deja o cantitate considerabila din antioxidantul specific astaxantin, prezenta oricărui alt oxidant nu este recomandata pentru ca duce la râncezirea uleiului, asa ca se fac verificări și pentru stabilirea prezentei numărului și tipului de antioxidanți prezenți.

In plus, uleiul de krill este testat și pentru conținutul de metale grele din compoziție cum este plumbul și mercurul. Dar spre deosebire de peste care de regula trăiește în ape la niveluri superioare fata de krill care trăiește aproape de fundul oceanului, nivelul conținut de astfel de metale se încadrează în cel acceptat de standardele de mediu și de sănătate. Având o durata de viata scăzută de numai 2 ani, posibilitatea lor de a fi contaminați cu astfel de metale este de asemeni mult mai redusa decât în cazul peștelui.

Este uleiul de krill periculos?

Persoanele care sunt alergice la crustacee, ar trebui sa evite consumul de ulei de krill pentru ca exista posibilitatea sa fie alergice și capsulele care îl conțin.

De asemenea persoanele care folosesc anticoagulanți cum sunt heparina sau tratament pe baza de aspirina ar trebui sa evite consumul de ulei de krill pentru ca acesta poate prelungi sângerarea, reducând potenta anticoagulanta a medicamentelor.

In plus, consumul de ulei de krill reduce tensiunea arteriala și nivelul de zahar din sânge, astfel ca pentru persoanele cu tensiune scăzută ca și pentru cele cu un nivel scăzut al glicemiei este recomandata consultarea medicului în prealabil.

Cu aceste excepții, riscul de efecte secundare ale consumului de ulei de krill este redus, fosfolipidele și antioxidanții specifici uleiului de krill fiind consumați de oameni de foarte multe sute de ani.

La ce-mi folosește uleiul de krill?

Probabil cunoașteți faptul ca organismul uman pentru a funcționa corespunzător are nevoie de doi acizi esențiali si anume Omega 3 și Omega 6, dar ca din păcate corpul uman nu le poate produce. Din aceasta cauza suntem nevoiți sa le introducem în organism prin intermediul alimentelor și a suplimentelor alimentare.

Alimente bogate în Omega 3: alge, sardine, somon sălbatic, hering, macrou, ton, nuci, semințe de în, ulei de soia și legume cu frunze verzi.

Alimente bogate în Omega 6: uleiul de porumb, uleiul de floarea soarelui, margarina, carnea și ouăle.

Ceea ce este alarmant în zilele noastre este dezechilibrul din alimentația noastră și anume faptul ca astăzi consumam de 20 pana la 50 de ori mai multa cantitate de omega 6 decât Omega 3. Acest consum excesiv de Omega 6 poate produce dezechilibre reale în organismul uman ducând  pana la afecțiuni grave cum sunt: bolile de inima, astmul, tulburările metabolice, diabetul, artrita și cancerul.

Soluția?

Răspunsul vine de la eschimoși, creșteți consumul de Omega 3.

Atât uleiul de peste cat și uleiul de krill au un conținut bogat de Omega 3, dar în plus uleiul de krill are și un conținut bogat de antioxidanți. Acesta este motivul pentru care este mai bine absorbit de organism și mai eficient.

Uleiul de krill este mai rezistent decât uleiul de peste cu peste 200% fapt dovedit de experimentele de laborator.

Potențialul antioxidant al uleiului de krill este:

  • de 49 de ori mai mare decât al uleiului de peste

  • de 270 de ori mai mare decât al vitaminelor A și E

  • de 46 de ori mai mare decât al luteinei

  • de 35 de ori mai mare decât al coenzimei Q10

Uleiul de krill scade trigliceridele

Grăsimile de tipul trigliceridelor din sânge crescute, sporesc riscul afecțiunilor cardiace și al problemelor metabolice.

O alimentație sănătoasă va poate ajuta sa mențineți trigliceridele într-un nivel optim și când ma refer la o alimentație sănătoasă, ma gandesc și la un consum mai mare de alimente bogate în Omega 3.

Studiile din ultima perioada au demonstrat faptul ca o suplimentare a dietei cu capsule din ulei de krill au scăzut nivelul de trigliceride din sângele subiecților cu aproape 10 %, implicit reducând și riscul cardiovascular.

Sfat:

Când achiziționați ulei de krill citiți bine prospectul și verificați conținutul de astaxantin. Conținutul trebuie sa depășească 0.2 mg pentru a evita râncezirea.

Korill are un conținut de 1.2 mg de astaxantin.

Consumul de krill dăunează ecosistemului?

Datorita faptului ca durata de viata a unui krill este de 2 ani și înmulțirea lor este foarte masiva, la ora aceasta oceanele lumii produc cu peste 4000 de ori mai multa cantitate de krill decât se consuma. Astfel ca balenele, calmarul, pinguinii și pasările care se hrănesc cu krill sunt în deplina siguranță și nu vor fi lipsite de hrana.

Alte beneficii ale consumului de ulei de krill?

Pe lângă faptul ca este foarte bun pentru menținerea unei bune funcționari a inimii, consumul de ulei de krill mai are și alte beneficii pentru organismul uman. Și-a dovedit eficienta în tratarea pierderilor de memorie și îmbunătățirea altor afecțiuni neuronale cum este și sindromul deficientei de atenție ADHD de care tot mai multi copii ai zilelor noastre suferă.  Și-a dovedit eficienta și în ameliorarea sindromului pre menstrual și al bolilor de rinichi.

Voi pentru ce ați consuma ulei de krill?

 

Anunțuri