Pasiunea mea pentru vin, a început în copilărie, pe când bunicul îmi prezenta podgoriile și viile din sătucul vrâncean în care am copilărit. Cu patosul specific țăranului ce iubește viticultura și muncește via pentru a se întreține din ea, mi-a arătat procesele specifice de plantare, stropire, taiere, legare și preferatul meu și al tuturor cred, culesul. Mai apoi cu drag am țopăit în cada plina cu struguri în incercarea copilărească de a convinge boabele sa-mi ofere licoare dulce și aromata, mustul.

18191260_10212889135805807_706410242_n

Viata însă mi-a purtat pașii departe de satul bunicilor, cu mult înainte de a învăța sa și aleg vinul în functie de vechime și aroma. Trebuie sa fiu sincera și sa recunosc ca nu știu mai nimic despre vin. A nu se intelege greșit, iubesc vinul, dar când vine vorba de aroma de fructe sau cantitatea de tanini, ei bine încă mai am de învățat. Bunicul ce-i drept, abia așteaptă sa ma facă viticultor cu acte în regula.

Când vorbim despre vin, vorbim însă despre alegeri. Acum noua ani, la un eveniment intre prieteni am făcut o astfel  de alegere. Am ales sa beau un pahar de Feteasca Neagra de la Beciul Domnesc cu un tânăr brunet, cu ochii negri ca boabele de struguri. M-a întrebat atunci dacă simt aroma de prune uscate la soare îmbinate cu mure. I-am răspuns ca din punctul meu de vedere, are gust de vin și cam atât. Poate am fost prea sincera și a considerat ca ar trebui sa fie scopul lui, educarea mea în materie de specialități viticole dar după noua ani de căsnicie, nu pot spune ca am făcut progrese mari în materie de selecții de vinuri. Deși am început sa sesizez aroma ușor amăruie nuanțată de scorțișoară din vinul ce ne duce cu fiecare sticla și fiecare pahar mereu înapoi într-o zi de vara pe când eram doar noi doi.

18110568_10212889120565426_1137851460_n

Uneori alegem sa-l bem la o cina romantica, bineînțeles ca la desert, măcar atât am învățat și eu, ca un vin dulce se bea la desert și ca pentru o combinație optima, acesta trebuie sa fie mai dulce decât desertul.

Alteori sunt de ajuns un castron de floricele și un film bun pentru serile acelea când n-avem chef sa ieșim din casa și vrem sa ne relaxam în vârful patului cu un pahar de vin rosu și dulce.

Merge chiar si cu o felie de pizza în acele zile când ajung obosita de la birou și ma gandesc ca nu am nimic pregatit pentru cina, iar el ma surprinde în ușă cu un zâmbet și cu masa pusa.

18190957_10212889126045563_1524614674_n

Si cu toate ca este alegerea noastră sa-l bem în clipele romantice, este în schimb alegerea mea sa-l beau atunci când ma relaxez după o zi agitata în cada plina cu spuma cu un pahar de vin într-o mana și o carte buna în cealaltă. In aceste clipe îl savurez după propriile mele reguli. Am testat ani de-a rândul și vinuri albe și vinuri roze, am testat sortimente diferite și totuși m-am intors de fiecare data la acel prim pahar. Ce pot sa zic, sunt prizoniera obișnuintei sau poate doar a vinului bun.

Care este vinul vostru de suflet?

