Meseria de blogger este de multe ori intensa și plina de curiozități. Ma pomenii de curând cu un mail de la un personaj, sa-i spunem, mai deosebit care își dorea morțiș sa-i fac un articol de promovare pe motiv ca și ea este un moment de viata. Am citit și recitit mailul de multe ori, nevenindu-mi sa cred ce blog important am de însăși „Madame la Morte” vrea sa-i iau un interviu. Într-un final am programat o întâlnire și i-am trimis un răspuns la căsuța postala a Eternității.

servicii-funerare

In data cu pricina, pregătesc cafeaua și ceaiul, pana la urma nu știu ce bea „Dansa” și le așez pe măsuța de lângă canapea așteptând sa apară de undeva din neant și invitata mea.

Numai bine ca și aud soneria de la intrare. Deschid ușa și o tânără simpatica în costum deux piece negru și cu parul prins în coc mi se prezintă ca fiind „Madame la Morte”. O invit sa intre, uitându-mă oarecum surprinsa la ea.

– Nu te uita asa surprinsa, pot sa fiu și eu politicoasa și sa sun la ușă, pana la urma azi nu sunt în interes de serviciu.

– Ia loc te rog, ii zic și nu te supăra dacă nu dau mana cu tine, dar știi vorba aceea referitor la „a da mana cu moartea”, am asa o strângere de inima.

– Popor mai superstițios ca al vostru sa știi ca nu prea e în toată lumea asta larga, dar nu-ți face probleme, nu ma deranjează, m-am obișnuit deja, intra în fisa postului.

– O cafea, un ceai? întreb după ce invitata mea s-a așezat comod, picior peste picior pe canapea.

– Nu te supăra draga, dar de când am servit „Ultima cafea” cu Vadim și mi-a turnat șoricioaica în ea de m-a ținut captiva vreo luna, nu mai servesc băuturi în deplasare, dar fie azi fac o excepție, sa fie un ceai dar nu verde pentru ca ma agita.
– Bun, ii zic în timp ce o servesc cu o ceașcă de ceai din fructe de pădure, cu ce te pot ajuta? o întreb, neputând sa-mi ascund curiozitatea deși știu ca din cauza ei a murit pisica.

– Ei bine, e momentul sa ma lansez și eu online, sa fiu în pas cu moda. De când cu internetul asta, toate afacerile se rezolva online și cum să-ți zic, vreau un articol de promovare.

– Sincer nu prea pari a avea nevoie, intre noi fie vorba, cine nu te cunoaște? ii zic, oarecum amuzata de solicitare.

– Asa ai zice, nu-i asa? Ca de o eternitatea, lumea ar trebui sa ma cunoască. Dar ce te faci cu generația asta Hi5, Facebook și Pinterest? Habar n-au cine sunt, unde mai pui ca-mi pun și bete-n roate serioase în activitate pentru ca-s un fel de zombi, morți vii care nici nu mor sa-mi fac și eu treaba lejer, dar nici nu trăiesc, stau conectați pe telefoane și calculatoare non-stop și ma tot plimb de la unul la altul și când zic ca e gata, se resuscitează, când dau sa plec iar pica în coma. Apropo, sa nu uit, trebuie sa-mi actualizez și CV-ul pe Linkdn.

– Vrei sa schimbi locul de munca? Nu lucrai cu Sfântul Haralambie pentru Big Boss?

– Asta era pe vremea când aveam parul despletit și ma ținea Haralambie de plete. Acum însă, am descoperit un hair stylist pe gustul meu care îmi face un coc minunat asa ca nu ma mai striga nimeni „Despletita”. In plus am propriul meu birou de pompe funebre direct de la sursa.

– Știe Big Boss ca te-ai lansat în afaceri?

– Normal, el m-a trimis la cursuri de PR, Marketing și Managementul lumii de dincolo. Lumea se modernizează și noi trebuie sa fim în pas cu ea.

– Bine, spun, sa începem cu numele. Zici ca nu ți se mai spune „Despletita”, dar numele de „Grăbita” îl mai folosești?, nooo fii atent ca ma tutuiesc cu „Madam la Morte”.

– Aspectul fizic contează în orice activitate, este practic cartea ta de vizita, asa ca am început și eu sa port tocuri, am renunțat la pelerina neagra marca înregistrată și acum port rochițe și costume pe comanda. Sa-mi aduci aminte să-ți spun ce site-uri minunate am descoperit în materie de haine. Dar cum ziceam, pe tocuri e greu sa alergi ca la maraton, asa ca am renunțat și la acest nume. As renunța și la negru, sa fiu sincera, ma face sa par prea slaba, de zice lumea ca arat ca un schelet îmbrăcat. Dar e mai greu cu tradiționaliștii ăștia. Uite de asta îmi plac mie indienii, la ei pot sa ma îmbrac în alb.

Ca sa vezi, pana la urma „Madame la Morte” este și ea femeie.

– Atunci, „Doamna cu coasa” mai e de actualitate?

talon_pensie

– Ai idee ce grea e coasa? Suta la suta aliaj inoxidabil, calitate pura garantata o eternitate. Grea tata, nu gluma și apoi chiar nu accesorizeaza cel mai potrivit noile mele ținute. De când cu atâta tehnologie, la ce mai am nevoie de coasa? Zuckerberg a dus activitatea asta la alt nivel. Acum și pensionarii se duc dincolo tot de pe Facebook. Investesc ultimele economii în calculatoare și telefoane smartphone de ultima generație ca sa fie la curent cu tot ce mișcă pe internet. Noroc de băieții de la Agenția Funerara Paul ca le pune la dispoziție pachete pentru ultimul eveniment pe baza cuponului de pensie și al ajutorului de înmormântare pe care îl oferă Casa de Pensii. Unde mai pui ca oferă pana și servicii funerare în rate. Ce ți-e și cu economia asta de piață?

– Pana la urma care e numele tău de scena actual?

– Eu vroiam Mortadella, dar Big Boss zice ca nu vrem sa zică lumea ca-s un salam italian și sa fim nevoiți sa plătim drepturi de autor, asa ca m-am reorientat spre Morty.

– Hai sa vorbim despre recomandări. Știi cum e, toată lumea vrea sa afle cum sta treaba în domeniu, direct de la sursa. Ce se poarta? Evenimente finale tradiționale sau moderne?

transport-funerar

– Zi-o domle’ pe direct, te interesează ce tip de înmormântări se poarta. Ei bine, cum ți-am mai zis, sunteți o nație ciudata, vreți modern dar cu tradiții. Sa fie cineva care sa se ocupe de hârțogăraie, ce-i drept multa birocrație în tara asta, pana și în domeniul asta. Sa fie transport cu mașini autorizate și dotate corespunzător atât pentru cel în cauza cat și pentru invitații la eveniment. Nu se mai poarta cu grapa sau cu căruța ca pe vremuri, ce vremuri, parca ma cuprinde nostalgia, deh acuma toată lumea vrea Mercedez Vito și Volswagen Trnsporter ca sa nu mai vorbim de cei pretențioși care vor cu „dricul”. Sa se ocupe cineva de îmbălsămare, toaletare și pregătire pentru eveniment, implicit ultima ședință foto. Doar ți-am zis ca sunteți o nație ciudata, iți vine sa crezi ca încă se mai poarta ședințele foto de la ultimul eveniment?

– Mesele de pomenire de după eveniment, cum se organizează în trendul actual, acasă sau la restaurant?

– Atât acasă cat și la restaurant, în functie de numărul de persoane invitate. Oricum important e sa aibă cine sa se ocupe de stabilirea meniului, cumpărături și pregătirea efectiva a preparatelor tradiționale fie ca sunt de dulce sau de post în cazul în care se vrea evenimentul acasă. Pentru evenimentul la restaurant se cauta cea mai potrivita oferta. Aici tot mai multe persoane vor comoditatea modernului, chiar și la sate, doar ca sa scape de babele băgăcioase care împletesc sarmalele și bârfesc tot neamul.

71

– Eveniment clasic sau incinerare?

– Cum iți spuneam, deși sunteți în proces de modernizare, totuși putini sunt încă cei care optează pentru incinerare. Tine de tradiții, vârstă, cultura și confesiune religioasa. Oricum, de când cu criza economica și preturile colosale pentru locurile de veci, multi au început sa se gândească și la aceasta opțiune.

– Ce contează când alegi furnizorul de servicii pentru „ultimul drum”?

– Reputația este foarte importanta în aceasta linie de activitate. Si majoritatea activității se desfasoara pe baza de recomandări. Vechimea în domeniu este iar importanta. De exemplu, 15 ani de activitate, spun multe despre și în favoarea furnizorului respectiv.

– Cum te vezi în viitor?

– Sincer, foarte ocupata. As vrea sa spun ca ma vad în vacanta, dar la stilul cum va dați singuri cu stângul în dreptul, poluând și creând tot felul de arme biologice, e cam dificil sa-mi fac planuri de concediu. Noroc ca am descoperit un spa minunat unde ma relaxez la sauna și la masaj în pauzele dintre activități. Si ca tot veni vorba, am întârziat la pedichiura și manichiura, asa ca trebuie sa fug. Aștept articolul tău pe mail pentru revizuire înainte de publicare, nu de alta dar trebuie să-și dea acordul și Big Boss.

Zicând acestea, „Madame la Morte” ma saluta și iese, tot pe ușă, lăsând în urma ei, o aroma dulce de tămâie…

