Femeia și mașina de regula nu este cum zic domnii cea mai reușită combinație dar este astăzi o necesitate. Mi-aduc cu drag aminte de perioada când tata o conducea pe mama la serviciu, de regula de cele mai multe ori pe jos, o plimbare în doi plăcută și relaxanta. Realitatea zilelor noastre este însă alta. Si bărbatul și femeia sunt într-o continua mișcare de dimineața pana seara, asa ca mașina a devenit dintr-un moft, o necesitate atât pentru domni cat și pentru doamne.

1017333_605507696186617_353973909_n

Sa fugi dimineață sa ajungi la birou, când partea masculina nu-i acasă pentru ca niciun taxi nu răspunde. Si după ce oricum ești agitata sa constați când ai coborât în fata blocului ca mașina e pur și simplu sub zăpadă. Ma duc cu gândul la legile lui Murphy, la ce bun sa ai un SUV dacă tocmai atunci realizezi ca nu ai cauciucurile de iarna montate pentru ca ai considerat ca cele mixte fac fata iar cele mixte nu au aderenta necesara și patinează.

405782_269536413117082_599929370_n

Povestea mea este despre una din acele dimineți când nimic nu merge prea bine. Una din acele dimineți de iarna când, după ce reușești sa dezgropi Tuareg-ul din zăpada și urci la volan, reușești chiar s-o muti de pe loc câteva străzi și ramai fix blocata pe acea strada cu sens unic unde niciun utilaj al primăriei nu a ajuns. Normal, abia azi-noapte a nins asa ca pana ajung hârtiile la semnat în primărie, trece zăpada și vine primăvara.

Si domnii se opresc gentili, ma rog unii dintre ei, sa te ajute s-o scoți din zăpadă, apoi zâmbesc ironic când constata ca n-ai la mașină cauciucuri de iarna, caci, doar ești femeie ce sa știi tu despre cauciucuri chiar și de la volanul unui bolid ca Tuareg-ul.

anvelope_iarna_78219000_02382300

sursa romaniatv.net

 

Ei bine acest articol, vine în urma unei astfel de experiente și prin el vreau sa va prezint doamnele mele, avantajele si beneficiile cauciucurilor de iarna ca sa treceți elegant pe lângă astfel de situații și sa nu mai fiți ținta ironiilor atotcunoscătorilor domni în materie de autovehicule.

Distanta de frânare

Anvelopele mixte sunt un compromis prost. De regula distanta de frânare este cu aproape 30% pana la 40% mai redusa pe zăpadă, polei, gheata sau sosea înghețată în cazul cauciucurilor de iarna fata de cele mixte. Cauciucurile de iarna marca Nokian WR SUV 3 cu dimensiunea 265/50 R19 V, pot reduce distanta de frânare pana la 18 metri pe drumurile ude. Iar asta poate însemna diferența dintre a fi în viata și a fi victima unui accident rutier grav sau poate mortal. Pot fi folosite pentru următoarele tipuri de mașini Porsche Cayenne, Audi Q7, BMW X5, Volkswagen Amarok, Volkswagen Touareg, Mercedes Benz ML, Jeep Grand Cherokee sau Volvo XC 60. In plus iți economisește și pana la 0.6 l/100 km, ceea ce înseamnă mai multi bani pentru cosmetice și răsfățuri personale, mai ales ca domnii considera ca nu putem sa conducem în mod economic.

nokian_wr_suv_3

Compoziția cauciucului

Foarte important în cazul cauciucului de iarna este compusul de cauciuc care a fost special proiectat pentru a fi moale chiar și atunci când înghețul le înconjoară și temperaturile cu minus bat la ușă. Au calitatea de a se lipi de calea de rulare fie ca aceasta e înghețată, umeda sau acoperita cu zăpadă, conferind acestuia cea mai buna aderenta. Pun pariu ca dacă le povestiți domnilor diferențele dintre cauciucurile de iarna și de vara, vor fi cu adevărat uimiți.

release_nokian_wr_suv3_aa_class

Clasa cauciucului

De regula clasele superioare de cauciucuri, cum sunt cele premium costa mai mult. Cu toate acestea își merita fiecare bănuț pentru ca iți asigura cele mai noi tehnologii în ceea ce privește cauciucul și design-ul benzii de rulare. Ai în medie pana la 15% în plus în materie de reducere al consumului. Cauciucurile Nokian sunt primele cauciucuri de iarna de clasa AA în ceea ce privește aderenta la suprafața umeda și economisirea carburantului.

Contează temperatura, nu zăpada

Termometrul ar trebui sa fie cel mai bun prieten al vostru o data cu răcirea vremii și instalarea anotimpului de iarna. Putin probabil sa va anunțe cineva ca e cazul sa schimbați cauciucurile cu cele de iarna, iar conform legislației din tara noastră aceasta nu este condiționată de anumita perioada de timp ci de starea carosabilului. Asa ca atunci când termometrul ajunge pe la 7 grade Celsius conform specialiștilor, e clar ca trebuie sa faceți o vizita la un atelier auto pentru a schimba cauciucurile.

images

sursa romaniatv.net

Cauciucul și amenda

Daca în ceea ce privește perioada când trebuie utilizate cauciucurile de iarna, n-au reușit sa se pronunțe aleșii neamului pe principiul ca iarna nu-i ca vara și poate sa ningă chiar și în septembrie, în ceea ce privește ce se întâmplă când te prinde ofițerul legii fără cauciucuri de iarna s-au pronunțat echivoc și fără drept de apel. Mai exact dacă ești prins circulând fără respectivele cauciucuri pe zăpadă, polei sau gheata ești pasibil de contravenție și riști o amenda de pana la 2500 lei. Știi cate se pot face cu 2500 de lei? De ce sa-i dai pe amenda când te poți bucura tu de ei, poate chiar într-o excursie la munte dacă ești echipat corespunzător.

logo-nt

Voi când va echipați masinile cu cauciucuri de iarna?

 

 

 

Anunțuri