Vrânceancă fiind, vinul a făcut mereu parte din viata mea, încă din vremea copilăriei când bunicul ma purta cu el pe câmpurile pline cu vita de vie pe care le deținea pentru a-mi insufla dragostea pentru aceasta parte a agriculturii care poate sa devina arta în mâini pricepute.

Vad cu ochii mintii vitele-de-vie care aliniate ca niște soldați înverziți, semeți și adeseori aroganți care urca pantele în lumina dimineții. Vad podgoria întinsă pe dealuri și butașii plini de rod cum se apleacă spre pământ în așteptarea culegătorilor. Apoi vad o mogâldeață blonda cu parul împletit în cosite și un bătrân cu parul sur care-i explica cu răbdare cum se culeg strugurii și cum se curata via pentru ca noul sezon sa o găsească pregătită de un nou rod. Apoi vad cum strugurii s-au transformat sub mâinile bătătorite ale bunicului în licoarea lui Bachus. Il vad pe bunicul, plin de sudoare cum da strugurii la zdrobitor pentru a-i pune apoi în teasc și pe mine care aștept în capătul teascului unde lichidul dulce curge în cada. Parca simt gustul mustului și acum pe buze și bucuria copilăreasca când sorbeam paharul plin de dulceață ca pe un desert simandicos ce-mi era îngăduit doar la zile mari.

Viata m-a purtat departe de podgoriile bunicului și de strugurii pârguiți, deși cu mare placere încă particip la cules, atunci când timpul îmi permite, astăzi din postura de părinte. Acum eu sunt cea care fixează foarfeca în mana copiilor mei, atunci când ii învăț sa curețe via sau mânuțele pe ciorchine atunci când suntem la cules.

Poate timpul nu-mi mai permite sa stau atât de aproape de câmpurile pline cu rânduri de vie ce se scalda în aerul anotimpului care le îmbracă, dar cu siguranță nu pierd nicio ocazie pentru a fi mai aproape de aceasta dragoste a copilăriei mele.

goodwine-logo-01-e1470127663274Daca în octombrie am luat parte la Festivalul Internațional Bachus ce se desfasoara în fiecare an la Focșani în Vrancea unde am testat vinuri ale producătorilor locali dar și vinuri consacrate  ale podgoriilor de la Odobești și Panciu, alături de o pastrama de oaie asa cum cere tradiția, astăzi ma pregătesc sa iau parte la un nou eveniment dedicat vinului și anume Târgul de Vinuri GoodWine ce se organizează de 8 ani în București. Este considerat a fi cel mai mare astfel de eveniment, dedicat vinului din tara noastră și se desfasoara la Romexpo în perioada 25 -27 noiembrie în pavilionul C1.

Blogal Initiative m-a provocat sa va spun trei motive pentru care eu aleg sa merg la acest eveniment și în ordinea numerelor de pe tricou, acestea sunt:

Educația culturala și viticola

Viticultura este o știință din care ai mereu ceva nou de învățat. Vinul astăzi se face atât după metode tradiționale cat și după metode și procedee moderne. In plus sunt de părere ca noua generație nu ar trebui sa uite cum se face un vin de casa, cu atât mai mult cu cat tot mai multi romani realizează importanta agriculturii pentru economia personala și a tarii.Consider ca este important sa știi sa deosebești un vin natural de un vin tratat, sa recunoști un vin cu sulf dar și aromele specifice diferitelor podgorii din tara. Acesta este unul din motivele pentru care merg cu micuții mei la Târgul de Vinuri GoodWine de anul acesta.

goodwine2

Degustare

Sunt o pofticioasa și aceasta ocazie îmi oferă posibilitatea sa gust soiuri diferite de vinuri din întreagă tara și sa descopăr acel vin pe care sa-l savurez la o cina romantica cu soțul meu sau ca o completare la o baie cu spuma aromata și relaxanta.

Mândrie Națională

Francezii se lauda cu sapmania lor și vinurile de Bordeaux. Portughezii au vinul de Porto care merge de minune alături de ciocolata cu piper în nopțile reci de iarna. Noi de ce nu ne-am mândri cu multitudinea de sortimente de vinuri romanești absolut delicioase, cu un buchet remarcabil dar ce-i drept mai puțin cunoscute la nivel internațional.

Voi participați la astfel de evenimente? Ce planuri aveți pentru 25-27 noiembrie?

