Vecina ce locuiește în apartamentul de deasupra mea m-a invitat zilele trecute la o cafea. Era foarte agitata ca a anunțat-o Ionica, băiatul plecat la munca în Spania ca vine peste doua luni acasă cu viitoarea mireasa ca sa facă nunta. Are ceva bani, puși deoparte și cu ce i-a mai trimis Ionica ar vrea sa renoveze și ea bucătăria, sa n-o găsească nora, spanioloaica pe deasupra, cu aceeasi faianță și gresie de la nunta ei ca sa nu mai vorbim de mobilierul de colecție al epocii lui nea Ceașcă.

Mai în gluma, mai un serios în timp ce ne savuram cafeaua îmi spune ca i-a plăcut cum am amenajat bucătăria și ma roagă s-o ajut și pe ea pentru ca n-are bani pentru din ala cum ii zice de se ocupa cu interioarele.

Cum tot sunt în concediu și pustii sunt în vacanta la bunici iar soțul se bucura de o partida de pescuit, ma gândesc ca pot sa-mi sacrific ziua și sa-i fac vecinei un plan de bătaie pentru renovare, dacă se oferă sa ma hrănească la prânz, nu de alta dar chiar n-am nici un chef de gătit azi.

Ii cer o foaie de hârtie și un pix și încep sa notez pe măsura ce inspectez bucătăria. Tavanul e scorojit și pe alocuri crăpat, asa ca un glet și un var sunt esențiale. Ii explic vecinei ca nu se mai poarte culorile și ca albul pentru var e cel mai elegant, clasic, nu da gresa niciodată. Renunțăm la faianța și gresia în stil comunist cu placi mici și alegem ceva modern pe crem pentru ca ne permite apoi sa ne jucam în culori la capitolul mobilier dar conferă și lumina încăperii. Vorbesc cu un amic tâmplar, sa vina sa ia masuri pentru noua mobila și stabilim un preț.

Categoric trebuie refăcută instalația sanitara, nu de alta dar încă o inundație nu i-ar fi pe plac nici bucătăriei mele și dacă tot am ajuns la capitolul acesta întreb vecina dacă vrea chiuveta bucătărie granit sau chiuveta bucătărie compozit? După un moment serios de gândire optează pentru chiuveta granit pentru ca a văzut ea una din asta în telenovela ei preferata și i-a plăcut tare mult cum vine. Zic apoi sa trecem la capitolul baterii sanitare de baie și de bucătărie pentru ca o chiuveta noua are nevoie și de o baterie noua. II propun sa optam pentru un set chiuveta granit pentru ca este mai avantajos la preț. Vecina însă ar vrea sa alegem baterii și accesorii retro, asta tot în telenovela a văzut-o cică dau o nota de stil.

ako2_wide_cmyk300dpi

Sun instalatorul și meșterul, hotărâm când sa se apuce de lucru și manopera, îmi dau și lista cu ce ar mai trebui cumpărat. Facem calculele, tragem linie și…surpriza, ne-au mai rămas ceva bani asa ca ii sugerez vecinei sa scăpăm și de cada veche din baie, s-o înlocuim cu o cabina moderna prevazuta cu paneluri de dus cu hidromasaj și poate luam și ceva accesorii de baie.

Unde m-ai pui ca produsele alese au și garanție ba le-am mai gasit și rapid pe site, împreună cu o mulțime de informații ajutătoare.

Planul l-am terminat, comenzile le-am plasat, meșterii i-am arvunit asa ca de mâine vecina mea are șantier în casa iar eu m-am ales cu un meniu moldovenesc ca la carte: ciorba de perișoare, tochitura cu mămăliguță și poale-n brâu.

 

 

