Desi astăzi este mult mai simplu sa le cumperi de-a gata din supermarket, va spun sincer ca mie personal îmi place sa pregătesc conservele pentru iarna acasă. Ador momentele acelea de claca familiala când ne adunam cu toții la tocat de roșii, ardei, pătrunjel și alte bunătăți pentru toamna. Acum pe bune, cui ii place sa muncească singur. Cu siguranță dacă nu ne-am aduna cu toții ar fi o munca anosta și fără spor, dar când unul mai spune o gluma, iți mai aduci aminte nu știu ce întâmplare ai se face haz și toată lumea e plina de buna dispoziție parca altfel merge munca.

14081279_10210314352157825_650165078_n

Asa ca pana sa ma apuc de treaba am dat o raita prin piață din Focșani, ca sa facem aprovizionarea. Nu de alta dar zacusca nu merge fără roșii, vinete și altele.

Aglomerația este maxima în piața, ca de altfel în tot orașul mai ales ca au venit acasă în concedii și cei care lucrează peste granițe și după cum se știe în Vrancea, aceștia sunt o categorie numeroasa. Forfota este peste tot iar parcurile și asa aproape inexistente, sunt peste măsură de aglomerate. Dar îmi fac curaj și intru în zona pieței. Se pare ca astrele țin cu mine astăzi pentru ca am găsit un loc de parcare chiar în buricul pieței și nu trebuie sa car de sacoșe pe distante mari. Nu parchez bine ca și apare taxatoare, plătesc biletul și bucuroasa ca am gasit un loc bun de parcare încep sa ma plimb prin piața pentru a vedea în primul rand oferta.

Preturile sunt următoarele:

  1. Roșii. Prețul la roșii variază intre 2.5 RON și 5 RON kilogramul în funcție de mărimea și formatul roșiilor. Sincera sa fiu nu le-as lua pe cele la 5 RON pentru ca îmi par mult prea perfecte și parca desenate, genul de roșii pe care le iei de regula din magazin. Acum pe toate tarabele găsești afișe cu roșii de Gologanu, Bizighești, Golești și alte localități legumicole din Vrancea dar asta nu înseamna ca de acolo chiar și sunt. Eu am gasit niște roșii care mie s-au părut a fi ca din gradina bunicii, mai imperfecte și de mărimi diferite și cu gust de roșii de casa pentru ca l-am rugat pe nenea de la taraba sa-mi taie una s-o încerc la 3.5 RON și cu afiș de Gologanu.
  2. Vinete. Prețul al vinete variază zilele acestea intre 1 RON și 1.5 RON kilogramul iar vinetele sunt frumoase și după cum le lauda vânzătoarele fără semințe. După ce le coc va spun dacă e adevărată sau nu partea cu semințele.
  3. Dovlecei. Nu prea am fost incantata de ei. La prețul de 1 RON bucata nu depășeau mana mea. Daca ii mai cureți și de semințe sau coaja nu mai ramai cu nimic practic.
  4. Castraveți. Prețul variază intre 2 RON și 3.5 RON kilogramul tot în funcție de mărime și de prospețime, dacă au sau nu floare în vârf.
  5. Morcovi. Prețul la morcovi ajunge este de 2 RON kilogramul.
  6. Păstăi. Prețul la păstăi variază intre 6 RON și 10 RON kilogramul în funcție de mărime, forma și soi. De exemplu cea fideluta am găsit-o la 6 RON, 8 RON iar cea clasica 8 RON, 10 RON.
  7. Pătrunjel și mărar. Prețul variază intre 0.5 Ron și 1 Ron legătura.
  8. Cartofi. Prețul variază intre 1 RON și 1.5 RON kilogramul fie ca sunt albi sau roșii.
  9. Ardei gras. Prețul este intre 2 RON și 3.5 RON kilogramul fie ca sunt roșii sau verzi.
  10. Ardei kapia. Prețul este de 5 RON kilogramul
  11. Gogoșari. Prețul este de 5 RON kilogramul.

Acestea fiind spuse eu va urez spor la bucatarit și va invit sa-mi spuneți care sunt preturile din piețele din tara.

