Odată cu venirea verii apare și veșnica problema a femeii. Iar am prea multe kilograme în plus, cum scap de ele? Mai am puțin și plec în concediu la mare. Trebuie sa arat impecabil în noul costum de baie pe care mi l-am luat pentru aceasta ocazie.

Caricatur1

sursa negrupealb.ning.com

Desi nu la fel de afectați ca femeile, în ultimii ani și bărbații au început sa fie preocupați de greutate și de felul cum arata, pe bune mai nou nu mai ai loc la cosmetica, masaj și epilat de ei, ca sa nu mai vorbim ca la sala au început sa fie prezente constante.

 

Adevărul este ca în ultimii ani a apărut și s-a dezvoltat un trend în materie de schimbare a stilului de viata. Oamenii au început sa se preocupe mai mult de o alimentație echilibrata dar și de o orientare spre sport și mișcare.

Peste tot la televizor sau pe internet, vedetele și oamenii publici susțin eliminarea sedentarismului și întoarcerea la o viata activa. Sala, masajul, ciclismul au devenit ușor din activități renegate, teluri și obiective la care toți aspira.

Din punctul meu de vedere, pentru a face o schimbare  în stilul de viata și pentru a aduce un beneficiu sănătății personale, ca sa nu mai vorbim de eliminarea kilogramelor inestetice trebuie sa ții cont de următorii factori: hidratarea, Dieta/Alimentație și Sportul/Mișcarea.

  1. Hidratarea

Nu știu cum sunteți voi dar eu sunt genul de persoana  care poate trai lejer fără o cana de apa pe zi, zic lejer pentru ca din păcate chiar nu-i simt lipsa deși medicul meu îmi repeta constant ca voi ajunge sa am probleme cu rinichii dacă nu ma voi hidrata corespunzător.

Mitul conform căruia trebuie sa bei 2l/zi de apa a fost spulberat de cele mai recente studii în materie, cică mai nou se calculează în funcție de greutatea persoanei în cauza și spre disperarea mea în cazul meu, ar trebui sa consum zilnic cca. 2.45 l lichide. Auzi tu, 2.45 l de apa. Numai gândul și ma înspăimântă. Din fericire tot documentându-mă, pentru ca trebuie neapărat sa arat minunat în costumul acela de baie, am aflat ca termenul de lichide cuprinde atât apa cat și ceai, limonade și sucuri naturale. Si uite asa mi-am instalat pe noul telefon din dotare aplicația Water Drink Reminder pe care o puteți downloada din Magazin Play gratuit și care contorizează cantitatea de lichide consumate într-o zi, dar va și anunța din ora în ora ca ar fi cazul sa mai beți cate ceva.

Screen-Shot-2016-01-19-at-9.56.21-PM

Bineînțeles ca nu as fi putut sa fac asta cu fostul meu telefon care nu era unul foarte deștept, dar am găsit o oferta buna pe evoMAG.ro, întâmplator o oferta pentru un smartphone avantajoasa la preț și care acum îmi permite sa ma bucur de toate facilitățile unui telefon „smecher”.

1461057407Telefon+Mobil+Samsung+Galaxy+J3+(2016),+Procesor+Quad-Core+1.2GHz,+Super+Amoled+Capacitive+touchscreen+5,+1.5GB+RAM,+8GB+Flash,+5MP,+4G,+Wi-Fi,+Android+(Negru)

Telefon Mobil Samsung Galaxy J3 (2016), Procesor Quad-Core 1.2GHz, Super Amoled Capacitive touchscreen 5″, 1.5GB RAM, 8GB Flash, 5MP, 4G, Wi-Fi, Dual Sim, Android (Negru)

Apropo dacă va grăbiți sa știți ca telefonul încă îl mai găsiți la reducere pe site.

Revenind la ceaiuri, de regula e bine sa consumați în jur de 1 l/zi pentru ca și ce-i prea mult strica, și asta în funcție de specificațiile fiecăruia. Dintre cele mai potrivite ceaiuri pentru detoxificare și slăbit o sa va amintesc câteva. Ceaiul verde si ceaiul negru sunt binecunoscute pentru capacitățile lor anti oxidante și sunt foarte bune mai ales servite cu gheata. Ca sa nu mai spun ca înlocuiesc cu brio cafeaua care nu este chiar indicata atunci când vrei sa mai scapi de kilograme. Tocmai pentru ca înlocuiesc cafeaua, nu se recomanda mai mult de 2 cești pe zi. Ceaiul de soc de asemenea un foarte bun detoxifiant și indicat în curele de slăbit. Personal îmi place foarte mult aroma puternica și faptul ca îl pot bea neîndulcit. Acesta se poate bea pana la 1 l/zi de ceai preparat prin infuzia a 6 linguri de planta, lăsate acoperite cca. 20 minute. Ceaiul de menta ajuta la inhibarea poftei de mâncare dar pentru ca de asemenea și constipa nu se recomanda mai mult de o cana din infuzia a 2 lingurițe de planta uscata, fiind mai concentrata dacă este verde se folosește doar o lingurița.

Ceaiul de coada calului, un bun detoxifiant din care se bea cca. 1 l preparat ca decoct din 5 lingurițe planta. Ceaiul de urzica care elimina apa în exces din organism. Acesta se bea cam 2 luni de zile ca o cura, zi de zi și se prepara ca infuzie din 4 lingurițe la 1 l apa. Ceaiul de păpădie, un bun diuretic din care se bea cca. 2 căni/zi preparat ca infuzie cu 2 lingurițe de planta la cana. Din categoria ceaiuri mai putem aminti ceaiul de anghinare, dud, cimbrișor, rozmarin și anason ca având beneficii majore în detoxificare și slăbire.

O alta modalitate de a trișa cantitatea de apa este limonada și dacă o sa cautați cu atenție pe internet cu siguranța o sa găsiți și diete pe baza de limonada. Nu le-am încercat dar beau  limonada foarte mult în perioada verii. Daca în schimb doriți sa beneficiați de un plus în activitatea de slăbire puteți sa faceți o limonada din ghimbir, castravete, lămâie, pătrunjel si menta. Aceasta se pregătește de seara și se lasă la macerat în frigider pe parcursul nopții apoi se bea pe parcursul zilei următoare.

Sucurile de fructe sau smoothi-urile sunt de preferat a se consuma dimineața la micul dejun pentru ca au o mare cantitate de zaharuri.Asa ca folosiți blenderul la maxim și bucurați-vă de fructele de sezon: pepene, caise, piersici, căpșuni, zmeura, mure, etc.

2. Dieta/Alimentatia

Ca în fiecare an revistele, internetul și emisiunile TV ca sa nu mai vorbim de bârfa de la cafea vehiculează diete care mai de care mai triumfătoare în lupta cu kilogramele în plus. Este totuși de preferat sa ții cont și de problemele de sănătate atunci când alegi o dieta, pentru ca una prea severa în loc sa te ajute s-ar putea să-ți creeze probleme în plus.

Totuși ideea de baza ar fi sa renunti la dulciuri și produse făinoase. Fructele de sezon, legumele cca atare sau în salate, supele și borșurile de vara, pestele și lactate degresate pot fi o alternativa buna în meniu.

Una din regulile de respectat este sa nu mănânci după ora 18.00 atunci când vrei sa te menții și după ora  15.00 când vrei sa slăbești.

Pentru ca telefonul meu cel nou este destept de asemenea mi-am adăugat o aplicație care contorizeaza caloriile în funcție de ce mănânc în ziua respectiva și are grija sa nu depășesc limita impusa de nutriționist.

3. Sportul/Mișcarea

La fel ca multi dintre voi am o activitate destul de sedentara, motiv pentru care am decis ca trebuie neapărat sa fac mai multa mișcare. Dar ca mama a 2 pitici energici sala nu prea se încadrează în programul meu zilnic asa ca pe lângă plimbările cu trupa prin parc și tentativele de a învăța sa merg pe bicicleta (promit sa nu ma dau bătuta), am ajuns la concluzia ca am nevoie și de un dispozitiv care sa ma ajute și acasă în demersul meu.

1441878264vc1

Spațiul de acasă nu e foarte generos, cum de altfel nici bugetul acum după ce mi-am luat telefon asa ca după mai multe seri pierdute prin magazinele online în căutarea ofertei perfecte pentru mine, am descoperit tot pe evoMag un stepper pe care l-am și achiziționat.

Bun de luat, l-am luat dar habar nu aveam ce pot face cu el. Asa ca a urmat perioada de documentare. Antrenament minim jumătate de ora/zi cu rezistenta setata la minim si o frecventa de minim 3 ședințe/săptămâna.

Acum așteptăm sa vedem și rezultatele. Daca spațiul și bugetul va permit mai multe, trebuie sa știți ca evoMag va pune la dispoziție o gama foarte variata de produse care va pot ajuta în demersul de a slabi și de a va tonifia organismul.

.

 

