10675640_893874603970113_8267501967166363261_n

      Va povesteam acum ceva timp despre o Fundație care face minuni pentru copiii cu posibilități materiale restrânse sau cu diverse dizabilități. Una dintre modalitățile prin care Fundatia Inima de Copil reușește sa facă aceste minuni, este proiectul Ateliere cu Suflet, proiect inițiat în anul 2005. Acesta a fost pus pe picioare cu ajutorul Phare în ideea de a oferi o terapie ocupațională, copiilor diagnosticați cu HIV+. Este bine știut ca societatea superficiala în care trăim oferă prea puține oportunități unor astfel de copii de a desfășura activități și de a-și găsi un job la maturitate. Acest proiect le oferă posibilitatea de a lucra cu jumătate de norma în funcție de afecțiunile fiecăruia și de a se simți utili în societate.

         Deși trăim într-o lume a cunoașterii cu acces permanent la internet și televiziune, o lume în care ne putem documenta în materie de orice, de multe ori uitam sau nu vrem sa acceptam ideea ca un om bolnav nu este și incapabil. Copiii beneficiari ai proiectului dovedesc din plin faptul ca atunci când Dumnezeu iți ia pe o parte iți da înzecit pe alta și aici ma refer la talent pentru ca îl au din plin și de pe mâinile lor ies adevărate obiecte de arta.

Pictează, gravează, inscripționează și din mânuțele lor ies piese unicat pe care le prezintă la diverse târguri de obiecte handmade, diverse evenimente de unde pot fi achiziționate și la preturi rezonabile, având în vedere ca magazinele sunt pline de obiecte de serie made in china la preturi de multe ori exorbitante.

Nu știu cum sunteți voi, dar mie mereu mi-a plăcut sa am ceva individual ce nu are toată lumea. Si la fel a fost și atunci când am cautat sa ofer un cadou cuiva drag. Mi-au plăcut cadourile personalizate, încărcate de simboluri și pe care nu i l-ar mai fi putut oferi încă alte 10 persoane pe lângă mine.

Asa ca atunci când am descoperit Ateliere cu Suflet, am fost de doua ori câștigătoare. In primul rand pentru ca nu găsești la toată lumea eșarfe pictate manual ca ale mele, pentru ca acum îmi beau cafeaua de dimineața  în cești cu Seherezada și ceaiul de la ora cinci în căni cu Micul Print; Pentru simplul fapt ca pot sa-mi personalizez casa cu mici detalii care îmbină arta cu utilul și nu-mi usucă nici buzunarul și pentru ca pot oferi cadouri inedit celor dragi, pe care știu ca le vor aprecia.

Al doilea motiv este faptul ca pe măsură ce îmi fac aceste mici mofturi personale, pot face o mica diferența și în viata celor mai puțin norocoși și asta îmi oferă o mare bucurie și satisfacție sufleteasca.

13627098_1235337209823849_2762195728908478834_n

Sa fim serioși, când vrei sa cumperi o vaza sau un set de cești, pahare poate o eșarfa sau o geanta poți s-o faci de oriunde. Într-adevăr poate nu la același nivel artistic dar poate nici nu pui accent pe asta. Dar când știi ca prin simpla ta achiziție poți face buzunarul mare unui bișnițar sau poți aduce o bucățică de zâmbet pe fata unui copil lovit de soarta ce alegi?

Asta este o întrebare la care fiecare dintre noi va răspunde individual. In speranța ca v-am făcut curioși sa aflați mai multe despre acest proiect dar și despre produsele pe care le realizează am sa va las mai jos modalitățile prin care ii puteți contacta.

Ii găsiți în Galați pe str. Vadul Sacalelor nr. 6 unde au un mic magazin de desfacere. Daca nu sunteți din zona ii găsiți pe pagina lor de Facebook dar și la nr. de telefon 0758 067 533.

13335774_1215520395138864_7937247274943923388_n

 

 

